pirmdiena, 2014. gada 3. novembris

Pelēkā ikdiena un universitāte

Paskaidrošu visiem, kāpēc gandrīz veselu mēnesi nebiju papildinājis blogu. Gluži vienkārši kaut kādā brīdī iestājās rutīna un pelēkā ikdiena, īsti nebija ko ierakstīt, papildināt. Ja pirmajās divās oktobra nedēļas kaut kas notika, tad otrajā divās gandrīz nekā. Ļoti ilgi man bija slinkums blogu papildināt, bet tad saslimu un tad man nebija ne spēka ne vēlmes to izdarīt. Ar katru dienu tagad jūtos labāk un pamazām sāku ieiet ikdienas ritmā. Cerams, ka līdz ar to kaut kas sāks notikt un būs man iemels blogam pieķerties nopietnāk.
Jāsaka, ka novembris man solās būt ļoti, ļoti smags un mājas darbiem bagāts mēnesi, bet savā ziņā varu piekrist savam tētim, kurš sacīja, ka galu galā šeit esmu atbraucis mācīties, nevis atpūsties. Beidzot man katru dienu ir lekcijas. Sākušies vairāki kursi. Interesanti, ka man istabas biedram grafiks bija otrādāks. Viņam gandrīz visi kursi un darbi sakrita septembrī un oktobrī. Man, savukārt tas būs novembrī un decembrī, tā kā esam mainītās lomās. Kā viņam teicu, tad šobrīd ir viņa kārta ir atpūsties, man atkal kārtīgi šancēt. Novembris būs tāds pagrūtāks, bet decembrī atkal būs vieglāk.
Tā kā beidzot ir sākušies visi kursi, tad varu pastāstīt mazliet vairāk par to kādas ir atšķirības kursos. Interesanti, ka vairākumā kursu tiek prasīts obligāts lekciju apmeklējums. Tikai vienā ir izvēle ierasties vai nē. Tikai trijos no sešiem kursiem būs eksāmens. Pārējos trīs kredītpunktus jāiegūst ar noslēguma eseju, kuru es nosauktu par referātu. Dažos kursos mājas darbu vispār nav, svarīgi ir apmeklēt lekcijas un beigās uzrakstīt eseju. Savukārt, citos ir vesela kaudze ar mājas darbiem. Nesen man sākās kurss mediji un globalizācija. Šajā kursā ir ļoti daudz jālasa. Viss jau būtu labi, ja vien teksti nebūtu zinātniskajā angļu valodā. Turklāt viens raksta garums ir no 15-30 lappusēm. Vēl kas man ir iekritis acīs, ka somi milzīgu uzsvaru liek uz individuālo mācīšanos. Lekcijās un semināros nav tik daudz jādara un jādiskutē, bet vairāk jāstrādā patstāvīgi, jālasa vai jāraksta eseja, pārdomas vai mācīšanās dienasgrāmata. Varbūt tas ir labi, jo nevar izbraukt uz citiem, pašam ir jābūt lietas kursā. Nevarētu teikt, ka esmu ļoti noslogots. Katrā ziņā te nav tik daudz jādara kā Latvijā. Šeit uzsvars ir nevis uz studentu mocīšanu un kvantitāti, bet uz mājas darbu sadalīšanu un kvalitāti.

Nedaudz novirzoties no mācību tēmas, es septembra beigās nolēmu, ka neskūšu bārdu līdz savai dzimšanas dienai, proti, 30. novembrim. Vairāk nekā mēneša laikā uzaugusi jau neslikta bārdiņa. Noteikti iemūžināšu šo skatu, kā bārda izskatīsies pirms noskūšanas. Tāpat nolēmu, ka šeit neiešu pie friziera, jo tas ir ārkārtīgi dārgs. Ja vēlētos apmeklēt labu frizieri, nāktos šķirties no 20 eiro. Kad atgriezīšos mājās varbūt izskatīšos kā meža vecis, bet tai pat laikā aiziešu pie frizieres, kura no manis prasa divus eiro. Kā jau minēju atlikušais laiks šeit solās būt ļoti saspringts, bet ticu, ka varu to izturēt. Domājiet labas domas un turiet īkšķus par mani, lai izdodas! Jau pēc 47 dienām būšu Latvijā! 

Mans ikdienas ceļš uz fakultāti 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru